Mobile Alert
Je oren en ogen in het veld
Het vastleggen van problemen, het handhaven van verordeningen of het inwinnen van meningen kan een intensieve klus zijn. Je kunt niet overal tegelijkertijd zijn en er is niet voldoende capaciteit om overal langs te gaan. Dit is waar Mobile Alert een uitkomst biedt. Dankzij deze configureerbare dienst kunnen gemeenten, waterschappen en andere gebiedsbeheerders eenvoudig waarnemingen vastleggen met hun eigen smartphone en deze in een paar klikken doorsturen. Of het nu gaat om vuurwerkoverlast, een kapotte straatlantaarn, of het inventariseren van eikenprocessierupsen, met Mobile Alert kan iedereen kosteloos melden. Meldingen zijn standaard anoniem, indien een melder ervoor kiest om op de hoogte te worden gebracht van de opvolging dan kan hij dit aangeven door zijn emailadres in te geven.
Weet wat waar speelt en maak besluiten gebaseerd op informatie en de data die je verzamelt via Mobile Alert.
Bepaal zelf wat je wilt vastleggen
ervaar het gemak van samenwerking
Bij Mobile Alert bepaal je helemaal zelf wat uje wilt vastleggen en hoe de interface eruit ziet. Hiervoor zijn standaard iconen beschikbaar, je kunt ook door ons iconen laten ontwerpen. Ook bepaal je zelf wie welke melding ontvangt. Dat kan per categorie, per gebied, en meer. De configuratie van Mobile Alert is zeer eenvoudig en wordt gedaan via een webgebaseerde wizard. Zo ben je snel operationeel. Voor publieke meldingsomgevingen kan iedere gebruiker kosteloos de app installeren en gebruiken. Door middel van zijn of haar locatie wordt automatisch bepaald welke configuratie van toepassing is.
Informatiegestuurd optreden
behoud overzicht en stuur gericht op actie
Met Mobile Alert ontvang je niet alleen meldingen per e-mail, alle meldingen worden ook centraal opgeslagen en via een interactief dashboard beschikbaar gesteld. Hier kan je interactief filteren op type melding, status, een specifiek gebied, moment van melding en meer. Ook kan je de status van iedere melding aanpassen zodat direct zichtbaar is welke meldingen al verwerkt zijn en welke niet. Het dashboard wordt vooraf geconfigureerd en is direct beschikbaar bij ingebruikname.
Geen impact op je ICT Infrastructuur
het gemak van cloud based hosting
Mobile Alert wordt geleverd als een online dienst, verzorgd door IMAGEM en Hexagon Geospatial. Je hebt zelf geen ICT-omgeving nodig en er worden ook geen directe koppelingen gelegd. Alle data wordt centraal, op servers in Europa veilig opgeslagen en beheerd.
Direct verder werken in je eigen geo-omgeving
benut de waakzaamheid van burgers in je eigen omgeving
De data is voor je beschikbaar en kan naar wens ook in de vorm van WFS(-T) webservices beschikbaar worden gesteld. Daarmee ben je in staat om de gegevens in je eigen geo-applicaties te benaderen en hierop aanvullende analyses te doen.
Gebruik Mobile Alert voor je eigen inspecteurs
zet Mobile Alert in voor professionele inspecties en handhaving
Bij professionele inspectie en handhaving is het niet gewenst dat iedereen meldingen kan doen. Ook hier is Mobile Alert voor geschikt. Via bedrijfsgerichte configuratie wordt meldingstoegang verleend op basis van login, zodat alleen hiertoe bevoegde inspecteurs meldingen kunnen doen. Zo weet je zeker dat de meldingen betrouwbaar zijn.
Wil je meer gedetailleerde informatie over Mobile Alert? Bezoek dan de website van onze partner Hexagon Geospatial. IMAGEM is de officiële distributeur van Mobile Alert en andere Hexagon Geospatial software in de Benelux. Meer over Mobile Alert >>