Skip to content

Arjen Haayman 5 jaar werkzaam bij IMAGEM

19 juli 2020

In 2015 trad Arjen Haayman in dienst bij IMAGEM. Binnen het bedrijf vervult hij de functie van Senior Developer en bouwt hij dagelijks aan allerlei codes voor klanten, voornamelijk in Javascript. Om zijn vijfjarig jubileum te vieren vroegen we hem over zijn tijd bij IMAGEM en wat hij allemaal heeft geleerd in die tijd.

Arjen Haayman

Ik heb ongeveer 40.000 kilometer gefietst in de afgelopen 5 jaar, van en naar het kantoor. Dat is één keer de wereld rond. Ik vind dat meer mensen zouden moeten fietsen naar werk.

Wat is je achtergrond?

Ik heb geografie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Alleen toen kwam de pc op en dat werd mijn hobby. Dus ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Toevallig zat er in mijn werk bijna altijd een kaart bij. Zo heb ik elf jaar bij het Kadaster gewerkt en bij verschillende webbureau’s.

Hoe kwam je bij IMAGEM terecht?

IMAGEM was een klant bij mijn vorige werkgever, dus ik kende Wouter [Brokx] en David [Jonker]. Ik vond het leuk om met ze samen te werken en het werk was aantrekkelijk om te doen. De dag dat ik Wouter sprak over werken bij IMAGEM, was ik net begonnen bij een nieuwe baan. Ik kon nog niet beginnen bij de andere baan, omdat de laptop die ik nodig had nog moest krijgen. Wouter heeft me op de eerste dag weggekaapt. Het aanbod was te goed om niet te accepteren.

[Note: Wouter Brokx is CEO bij IMAGEM en David Jonker is eigenaar van Dotka Data.]

Wat zijn je dierbaarste herinneringen met het IMAGEM-team?

Wat ik nog steeds waardeer waren de tijden dat David, Wouter en ik met z’n drieën in het ACEC-gebouw zaten, het vorige kantoor. Gezellige en sociale gesprekken tijdens de lunch en koffie bij de grote tafel. Ik vond het ook leuk om veel met Smart M.Apps bezig te zijn. Uiteraard was het ook gaaf om naar Polen te gaan om te overleggen met Hexagon, één keer met de fiets, toen het mogelijk was om mij te volgen tijdens mijn rit. Fietsend naar Polen >>

En wat vind je nu leuk aan het werken hier?

Vooral de sociale contacten op het werk. Het is bevorderend voor het werk, niet alleen het samen zitten, bijvoorbeeld tijdens de lunch of ’s ochtends met de koffie, maar ook het sociale tijdens het samenwerken.

Wat is het eerste wat je leerde binnen het bedrijf?

Er zit altijd een commercieel aspect aan het werk, iets moet verkoopbaar worden. Dat moet je in je achterhoofd houden. Het maakt de waarde van je tijd en moeite, maar ook het eindproduct duidelijker, men heeft het ervoor over. Daarnaast is het leuk om voor overheden te werken. Het werk wordt en is daardoor het maatschappelijk relevant.

Als je één ding kon veranderen aan het bedrijf, wat zou je dan veranderen?

In tegenstelling tot het ACEC-gebouw zijn de deuren nu van hout en zijn er meerdere verdiepingen. Dus meer open deuren, waardoor het makkelijker wordt om iedereen tegenkomen en te spreken. Voorheen in het ACEC-gebouw waren er glazen deuren en natuurlijk de tafel in het midden, en zat iedereen op dezelfde verdieping. Dat maakte het makkelijker om elkaar tegen te komen.

Met wie zou je een keer van baan willen veranderen?

Weet ik niet, geen enkele denk ik. Met Bryan [Veldkamp] misschien? Zijn creativiteit zou ik best willen hebben of de dingen die hij maakt zou ik best willen maken.

[Note: Bryan Veldkamp is Marketing Design Specialist bij IMAGEM, verantwoordelijk voor de vormgeving.]

Wie was je eerste bureaumaatje?

De eerste was Wim [Bozelie], die zat soms naast me. Nu is het Walter [Jansen], die zit tegenover mij. 

[Wim Bozelie is Technology Director bij IMAGEM en Walter Jansen is Front-end developer bij IMAGEM.]

Vertel iets over jezelf wat niet veel mensen van je weten.

Volgens mij weet iedereen alles van me. Wat sommige mensen niet weten is dat ik toneel speel in het theatergroep PlusLeo, in Deventer, waar we jaarlijks verschillende verhalende stukken opvoeren.

Hoe ontspan je na een lange werkdag en veel fietsen?

Nee, wacht even. Het fietsen is juist de ontspanning, om mijn hoofd te legen. Met het thuiswerken tijdens COVID-19 miste ik het fietsen en deed ik het ’s ochtends. Nu doe ik het weer ’s middags. Ik kan elke kant op en heb al een aantal routes die ik uit mijn hoofd ken. Dan ben ik ongeveer een uur weg. Fiets instappen, verstand op oneindig, podcast aan en gaan.

Tieme de Jonge

Tieme de Jonge

Tieme is Marketing Communicatie Specialist bij IMAGEM. Hij houdt zich bezig met alle communicatie-uitingen van IMAGEM, zowel met collega's als met klanten. Dit zijn onder meer de blogs, artikelen, webpagina's, social media en alles daartussen.